Instytut Tutoringu Szkolnego na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej oferuje nieodpłatne wdrożenie w szkołach programu profilaktyki uniwersalnej pt. „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu”. Program ten rekomendowany jest przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Kluczowe informacje o projekcie:
- Program objąć ma minimum 19 szkół z terenu całej Polski.
- Wielkość grupy docelowej szacowana jest na nie więcej niż 342 przeszkolonych osób – pracowników i pracownic szkół – nauczycieli, pedagogów, pracowników niepedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ośrodków wychowawczych i ośrodków socjoterapii.
- Szacowana ilość dzieci i młodzieży objętych tutoringiem w ramach projektu może wynieść około 1000 osób. Wprowadzenie metody tutoringu szkolnego pomaga uczniom w dojrzewaniu, dochodzeniu do samodzielności, odpowiedzialności, mądrości, ułatwia planowanie i realizowanie zadań szkolnych oraz pozaszkolnych.
Szkoły mogą skorzystać z następującego procesu edukacyjnego:
- szkoleniowej rady pedagogicznej (2 godziny szkoleniowe),
- kursu tutoringu szkolnego I stopnia (64 godziny szkoleniowe),
- opieki wdrożenia adresowanej do praktykujących tutorów, a w szczególności:
- – dyżuru superwizyjnego (3 godziny szkoleniowe),
– superwizji indywidualnych (online, dla każdego uczestnika po 1 godzinie szkoleniowej),
– konsultacji dla dyrektora placówki (po 2 godziny szkoleniowe).
Wszystkie szczegółowe informacjo o projekcie i udziale w nim zawarte są na specjalnej podstronie Instytutu:
https://instytuttutoringuszkolnego.pl/nieodplatne-wdrozenie-tutoringu-szkolnego/
Informacji o programie wysłuchać można też w nagraniu kameralnej konferencji online:
https://fb.watch/wh5ux27Nef/