Szanowni Państwo .
Informujemy, że w wyniku interpretacji przez Ministerstwo Edukacji i Nauki zapisu § 2. pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. w sprawie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1675) „punkty przedszkolne” nie są benificjentami wspomnianego Programu.
W związku z powyższym dokonano korekty wykazów organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego, szkoły oraz biblioteki pedagogiczne zakwalifikowanych do otrzymania wsparcia finansowego w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” w roku 2022 i wykluczono 3 punkty przedszkolne zakwalifikowane wcześniej do wsparcia finansowego. Placówki te dołączono do wykazu organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego, szkoły oraz biblioteki pedagogiczne niezakwalifikowanych do otrzymania wsparcia finansowego w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” w roku 2022, z powodu braków formalnych.
Jednocześnie, w ramach wykorzystania pozostałej kwoty do rozdysponowania wyłoniono 1 szkołę podstawową, spośród tych, które nie zakwalifikowały się do otrzymania wsparcia finansowego z powodu niewystarczających środków. Wyboru dokonano na podstawie przeprowadzonego wcześniej losowania spośród placówek ocenionych na 10 pkt, gdzie 11 pkt było notą maksymalną.
Poniżej prezentujemy skorygowany „Wykaz organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego, szkoły i biblioteki pedagogiczne zakwalifikowanych do otrzymania wsparcia w ramach realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” w 2022”
NPRCz. 2.0- lista zakwalifikowanych podmiotów – korekta