Cudzoziemcy będący uczniami pochodzącymi z państw trzecich (spoza UE), uczestniczą w wycieczce szkolnej do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej na zasadach określonych w decyzji Rady 94/795/WSiSW z dnia 30 listopada 1994 r. w sprawie wspólnych działań przyjętych przez Radę na podstawie art. K.3 ust. 2 lit. b Traktatu o Unii Europejskiej w sprawie ułatwień podróży dla uczniów pochodzących z państw trzecich przebywających w Państwach Członkowskich.
Uczniowie cudzoziemscy, o których mowa powyżej, mogą uczestniczyć w wycieczce na podstawie umieszczenia ich na „Liście podróżujących dla wycieczek w Unii Europejskiej” sporządzanej przez dyrektora szkoły, potwierdzonej przez Wojewodę Dolnośląskiego.
Wzór formularza poniżej stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 10 października 2014 r. w sprawie wzoru formularza listy podróżujących dla wycieczek w Unii Europejskiej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1476) – poniżej.
Wojewoda, na wniosek dyrektora szkoły, potwierdza dane cudzoziemców objętych listą podróżujących oraz ich prawo do ponownego wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Podstawa prawna: art. 286, art. 287 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach
(t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 519 ze zm.).