Wystartowała kampania informacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej. Jej tematem są nadchodzące egzaminy oraz plany i marzenia młodych ludzi związane z ukończeniem szkoły. „Młodzi ludzie mają plany i marzenia. Zadbamy, by mogli je spełniać” – usłyszymy w spocie medialnym, który wyemitują do 8 kwietnia br. anteny Telewizji Polskiej. Spot będzie można również obejrzeć w internecie oraz mediach społecznościowych.
Bohaterami spotu są uczniowie – Julia, Ludwika i Karol, którzy opowiadają o tym, co zamierzają robić po zdanych egzaminach. Wszyscy mają plany i marzenia. Ósmoklasistka Julia cieszy się z wyjazdu na wymarzone wakacje. 15-letnia Ludwika opowiada o wybranym zawodzie. Ma ambitne plany i w nowej szkole będzie rozwijać zainteresowania związane z motoryzacją. Z kolei 18-letni Karol chce po zdanej maturze realizować swoją największą pasję jaką jest podróżowanie.
Celem akcji jest wsparcie uczniów w przygotowaniach do egzaminów, a także w ich dążeniach do zrealizowania własnych pasji i marzeń. Ważnym aspektem kampanii jest również pokazanie, że bezpieczeństwo uczniów, ich rozwój oraz jak najlepszy start w dorosłe życie to priorytety działań MEN.
Uzupełnieniem kampanii telewizyjnej są publikacje w prasie codziennej. Przypominają one o terminach egzaminów oraz o możliwościach dalszego kształcenia, jakie czekają na absolwentów szkoły podstawowej i gimnazjum.
Nadchodzące egzaminy to pierwszy poważny sprawdzian dla ponad miliona uczniów zdających egzamin ósmoklasisty, gimnazjalny i maturę. Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalnego to konieczny wymóg w dalszym procesie rekrutacji. To na jego podstawie wydawane jest m.in. świadectwo ukończenia szkoły.
Uczniowie, my #JesteśmyzWami
źródło: Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej